Destinasyon Pazarlaması Nedir? Nasıl Yapılır? Örnekleri

Destinasyon Pazarlaması Nedir?

Daha fazla eğitim görmek için abone olun!

Destinasyon pazarlaması, turistlerin hedef aldığı bölgeleri analiz edip pazarlamaya denir. Dilimize tamamen çevrilemeyen “destinasyon” kelimesinin asıl anlamı hedeflenen, varılmak istenen anlamlarına gelir. Destinasyon eylemi bir bölgeyi, ili, ilçeyi ve mahalleyi kapsayabilir. Kapsan yerler, oralara varış yeri olarak belirleyen veya hedefleyen insanların ilgi odağıdır. Destinasyon pazarlama ise bu hedeflenen alanı pazarlamaktır.

Destinasyon Pazarlama Özellikleri

  • Destinasyon pazarlama genel olarak çoklu satışa uygundur. 
  • Normal ürünlerin pazarlanmasından farklı olarak destinasyon pazarlamada diğer ürünlere göre deneyim farkı vardır.
  • Destinasyon pazarlama, yerel, yöresel, ulusal gibi bulunduğu yere göre değerlendirilir.
  • Destinasyon pazarlaması; ulaşım, sosyal hizmetler ve kamu hizmetleri gibi turizm altyapısına sahiptir ve turistlerin beklentisini karşılar.
  • İletişim konusunda rahat ve ulaşılabilirdir.
  • Turizm planlaması ve pazarlamasında etkin roldedir.
  • Destinasyon pazarlama, turistlere çekici seçimler yaratır ve bunları geliştirir.
  • Destinasyon pazarlamada odak noktası ürün olduğunda doğrudan ve dolaylı turizm denilen iki ürün ortaya çıkar.

Destinasyon Pazarlama Nasıl Yapılır?

Destinasyon pazarlama, bazı stratejilere dikkat ederek yapılır. Bu stratejilerden biri olan “Pazar Bölümlendirme” her destinasyonun her turiste uymayacağını anlatır. Turistlerin kişilik özellikleri ve zevkleri analiz edilip ona göre bir destinasyon belirlenmesi gerekir. Belirlenen destinasyon üzerine pazarlama yapılmalıdır. Daha sonra hedef pazar seçimi ve konumlandırmaya odaklanılır. Rekabeti canlı tutabilmek ve müşteri memnuniyetini elde etmek için konumlandırmayı iyi belirlemek gerekir. Müşterilerin mutluluğu ve konforu için konumlandırma önemli olsa da bundan önce hedef pazar belirlenir. Hedef pazar belirlendikten sonra konum seçilir. Hedef pazarı belirlemek için öncelikle müşteri portföyü analiz edilir. Heterojen bir pazar ortamında homojen bölümler oluşturulur. Hangi kaynaklara sahip olunduğu, nerelere hitap edileceği, hangi bölümlerin karlı hangi bölümlerin karsız olunacağı, farklı bölgelere farklı ürün çeşitliliği gibi özellikler pazar araştırması ile belirlenir.

Destinasyon Pazarlama Ne İşe Yarar?

Destinasyon pazarlama, turizm sektöründe turistlerin ve turistik ürünlerin hedef pazarlarda bulunmasını sağlamak ve turist taleplerine uygun ürün ve konumlandırma seçimi yapmayı kolaylaştırır. Normal pazarlamadan ayrılarak destinasyon dalında özel olarak bu hedefleri amaçlayan destinasyon pazarlama bu konulara ilişkin seçimleri ile yüksek kazanç elde edebilir.

Destinasyon Markalaşması Ne Demek?

Destinasyon markalaşması, tıpkı diğer ürünler gibi bir ürünün tanımını oluşturan adı, sloganı, logosu anlamına gelir. Bazen bunların birleşimidir. Diğer ürünlerden farklı olduğunu vurgulayan özellikler dikkate alınabilir.

Destinasyonun Temel Bileşenleri Nelerdir?

Destinasyonun temel bileşenleri araştırmacılara göre değişse de araştırma öncüleri Burkart ve Medlik’e göre şöyledir:

  • Çekicilikler
  • Ulaşılabilirlik
  • Olanaklar

Destinasyon Pazarlama Örnekleri

Destinasyon pazarlama örnekleri aşağıdaki gibidir:

  • Tarsus: Kültürel ve tarihi mirasları ve inanç farklılıkları ile destinasyon pazarlama ve markalaşma konusunun verimli işlendiği yerlerden biridir.
  • Alanya: Doğa güzellikleri, iklimi ve köklü tarih ile özellikle Kuzey bölgesinden aldığı turistlerden kaynaklı destinasyon pazarlaması için önemlidir.
  • Trabzon: Destinasyon pazarlama açısından bir diğer örneklerden biri olan Trabzon’un doğal güzellikleri ve ferah havası ile Birleşik Arap Emirlikleri’nden turist akımına uğramaktadır. Bu durumda destinasyon açısından uygun ve kullanılan bir kenttir.
  • Doğu Karadeniz: Destinasyon pazarlama ve markalaşma sürecinde etkin olan kentler bu bölge de bulunmaktadır. Çay ve fındık tarımı, doğal güzellikleri ile oldukça çok tercih edilir ve markalaşmaya müsaittir.

Destinasyon İmajı Nedir?

Destinasyon imajı genel olarak 3’e ayrılır. Bunlar kavramsal imaj, duygusal imaj, bütünsel imajdır. Kavramsal imaj, bir yer hakkında objektif olan özellikleri ve buralar hakkındaki bilgileri kapsar. Duygusal imaj, bir yerde oluşan ve gelişen duygular anlamına gelir. Bütünsel imaj ise hem kavramsal hem de duygusal imaj anlamına gelir. İkisinin de olduğu durumlara bütünsel imaj denir.

ÜLKÜ HÜR HAKKINDA

Ülkü Hür henüz ilkokul öğrencisi iken okuduğu kitaplar ve yağ tenekelerine ektiği reyhanları satarak başladığı girişimcilik serüvenine, 2017 yılında kurduğu Türkiye’nin en büyük dijital girişim platformu ve kadın oluşumu ‘Girişimci Kadınlar Grubu’ ile devam ediyor. Ülkü Hür, binlerce kadının markasını oluşturması, işini geliştirmesi ve hedefine ulaşması için verdiği eğitimler, seminerler ve atölyeler ile kadınların girişimcilik hayallerini gerçekleştirmesine öncülük ediyor

Bu makaleler de ilginizi çekebilir

Mail Bültenimize Kaydolun Ücretsiz Bonuslardan Haberdar Olun!

Online kurslarımızda güncellemeye gidildiğinden canlı yayın tarihlerimiz henüz belirlenmemiştir. Eğitimlerimizi ve canlı yayın tarihlerimizi anında öğrenmek için mail bültenimize kaydolun.

Ülkü Hür Kimdir?

Ülkü Hür henüz ilkokul öğrencisi iken okuduğu kitaplar ve yağ tenekelerine ektiği reyhanları satarak başladığı girişimcilik serüvenine, 2017 yılında kurduğu Türkiye’nin en büyük dijital girişim platformu ve kadın oluşumu ‘Girişimci Kadınlar Grubu’ ile devam ediyor. Ülkü Hür, binlerce kadının markasını oluşturması, işini geliştirmesi ve hedefine ulaşması için verdiği eğitimler, seminerler ve atölyeler ile kadınların girişimcilik hayallerini gerçekleştirmesine öncülük ediyor.

Ülkü Hür, kadınların girişimcilik yoluyla güçlenmesi, iş dünyasında temsil edilmeleri ve kadın girişimciliğinin ve ekosistemin gelişmesi için sürdürdüğü çalışmalarla kadınların hayatlarına dokunmaya devam ediyor.

Fotoğraf çekmeyi, gezip keşfetmeyi ve fikir üretip, uygulamayı çok seven Ülkü Hür evli ve bir kız çocuğu annesidir.

Girişimci Kadınlar Grubu kurucusu Ülkü Hür, verdiği eğitimlerin yanısıra Girişimci Kadınlar Akademisinin de kurucusudur. Ülkü Hür Girişimci Kadınlar Grubunun sesi olarak birçok etkinlikte konuşmacı olarak yer almaktadır.