Kulaktan kulağa pazarlama, bir tüketicinin şirketin ürün veya hizmetine olan ilgisinin diyaloglara yansımasıdır. Müşteri deneyimleri tarafından şekillendirilen ücretsiz reklamdır. Ağızdan ağıza reklam olarak da geçen bu tanım bir sosyal medya pazarlamasıdır. Ağızdan ağıza pazarlama, satışları arttırmanın, tanınmanın en etkili yollarından biridir. Bunların yanı sıra az maliyet ve yüksek satış avantajı sağlamaktadır.
Kulaktan Kulağa Pazarlamada Nasıl Başarılı Olunur?
Kulaktan kulağa pazarlamada başarılı olmak için faydalanabileceğiniz tüyolar;
- Müşterileri bulun.
- Müşterilerin kalıcı olmasını sağlayın.
- Onlara tanıtım için gerekli bilgiler verin.
- İletişim halinde olun.
- Sosyal medyayı aktif kullanın.
- Her durumdan haberdar olun.
- Gelecek olumlu sonuçlara bakın.
- Zamana uygun fikirler üretin.
- İlginç, keyifli ve yaratıcı olun.
1)Müşterileri Bulun
Pazarlama yaparken ilk olarak müşteri kitlenizi oluşturun, bu şekilde kulaktan kulağa yayılım hızlanacaktır. Bu müşteriler, bloggerlar, ürününüze hayran kişiler veya influencerlar olabilir. Kitleyi bulduktan sonra bir sonraki adıma geçin.
2)Müşterilerin Kalıcı Olmasını Sağlayın
Müşterilerinizi kulaktan kulağa pazarlama yöntemiyle kendinize çekebilirsiniz. Reklamlar vererek, hediyeler göndererek yapabileceğiniz gibi tavsiyeler yoluyla da sağlayabilirsiniz. Reklamlar, hediyeler, problem çözme, hızlı geri dönüş ve güler yüz ile birlikte müşterilerde olumlu algı yaratabilirsiniz. Bunun sonucunda da gelen müşteriler çevresine bu davranışlarınızı anlatarak kulaktan kulağa pazarlama sürecini başlatmış olacaklar. Örneğin;
- A firmasından ürün aldım bir sorun oldu hemen ilgilendiler sorunumu çözdüler.
- A firmasının şubesine gittim yetkilileri o kadar güler yüzlü davrandılar ki…
- A firmasından 2500 TL’lik alışveriş yaptım çok güzel hediyeler verdiler. Bence sen de denemelisin.
3)Onlara Tanıtım İçin Gerekli Bilgileri Verin
Ağızdan ağıza pazarlamada doğru bilgiyi yaymak önemlidir, ürününüz hakkında müşterilerinize doğru bilgi verdiğinizden emin olun. Yeteri güveni sağladığınızda tanıtım kendiliğinden olacaktır. Güven, ürünler veya hizmetiniz hakkında bilgi verdiğinizde kişilerin kafasındaki soru işaretlerini silmiş olursunuz. Böylelikle kişiler çevresine sizi çok rahat bir şekilde önererek öneri pazarlaması adı altında bir süreci başlatır.
4)İletişim Halinde Olun
Gerekli bilgiler verildikten sonra iletişimi koparmamak gerekir, bu durum hem güven sarsıcı olabilir hem de geride kalmanıza yol açabilir. Her zaman iletişimde kalmak sizin de işinizi kolaylaştıracaktır. İletişim, kişileri markanıza yakınlaştıracaktır.
- A firmasına bir soru sordum çok kısa sürede cevapladılar.
- A firması 7/24 destek veriyor, bunu tercih etmeliyim.
5)Sosyal Medyayı Aktif Kullanın
Tanımından da anlaşılacağı üzere kulaktan kulağa pazarlama sosyal medya yoluyla kendini geliştiren bir satış stratejisidir. Bu yüzden sosyal medya ürünün yapım aşaması kadar mühim ve üzerine düşülmesi gereken bir alandır. Sosyal medyadaki paylaşımlarınızı kişilerin paylaşacağı biçimde organize edin.
Kadınsal ürün satan bir sayfanın kadınların duygularına ulaşması gerekir. Günlük hayattaki problemleri veya en sevindikleri anlar gibi. Bu duyguları gönderi ile sentezlemeli ve kişileri paylaşmaya teşvik etmelisiniz.
6)Her Durumdan Haberdar Olun
Ürünü pazarlamak kadar ürün hakkında dünyada ve rakip firmalarda gelişim gösteren faaliyetleri de takip etmek gerekir. Bu durum internet aracılığıyla sağlanabileceği gibi pek çok kaynakla da öğrenilebilir, ürün için tedbir alınabilir.
7)Gelecek Olumlu Sonuçlara Odaklanın
Kulaktan kulağa pazarlama noktasında her zaman doğru bilgilere ulaşamayabiliriz, ürün hakkında olumlu sonuçlar düşünülmelidir ve bunlara odaklanılmalıdır. Kulaktan kulağa pazarlama bazı durumlarda olumsuzluk yaratabilir. Bu gibi durumlarda sorunun kaynağını bulun, çözün ve tekrar bir süreç başlatarak problemi çözdüğünüzü duyurun.
8)Zamana Uygun Fikirler Üretin
Teknolojinin ve dijitalleşmenin hızla geliştiği bu çağda dönemin ihtiyacına göre uygulanacak pazarlama stratejisi, başarı elde etmenizi sağlayacaktır. Stratejileriniz yeni medya teknolojileri ile paralel olmalıdır.
9)İlginç, Keyifli Ve Yaratıcı Olmak
Ürünü pazarlarken daha önce görülmemiş ve yapılmamış fikirler üretmek sizi farklı kılacaktır. Kişiler, ilginç veya yeni gördükleri ürünleri çevreleri ile paylaşabilir. Farklılık, işletmelere sürekli olarak kazandırmıştır.
Kulaktan Kulağa Pazarlama Örnekleri ve Önerileri
- Sponsorlu Reklamlar
- Sosyal Medyada Aktif Olanlara Gönderilen Hediyeler
- Yarışmalar
- Çekilişler
- Eşantiyon Gönderilen Ürünler
- Pazarlayacağınız Ürün İle İlgili Davetler
- Viral Pazarlama
- Etkileyici Pazarlama
- Afişler
- Etkileyici Logolar
- Duygusal Konuşmalar
- Ulaşılabilir Müşteri Hizmetleri
- Güler yüzlü karşılamalar
- Hızlı geri dönüşler
Dedikodu Pazarlama Nedir?
Dedikodu pazarlama, ürün tanıtım faaliyetlerinde, müşterinin ilgisini çekebilecek ürünlerin konuşma yoluyla yayılarak pazarlanmasıdır. Dedikodu pazarlama yöntemiyle günlük hayatında ürünü deneyen bireyler, deneyimlerini diğer müşterilere aktarırlar. Böylelikle daha az reklam ve PR maliyeti ile birlikte daha fazla satış meydana gelmektedir. Bir firma, kulaktan kulağa pazarlama konusunda başarılı olmuşsa önü çok açık demektir.