Vizyon ve Misyon Nedir? Vizyon ve Misyon Nasıl Oluşturulur?

Vizyon ve Misyon Nedir

Daha fazla eğitim görmek için abone olun!

Misyon, bir kurum, firma ya da topluluğun hedeflerine ulaşmak amacıyla üstlendikleri hedef ve sorumlulukların tümüdür. Fransızca “mission” kelimesinden gelen misyon kelimesi, görev olarak da tanımlanmaktadır. Türk Dil Kurumunda ise misyon, görev, amaç, dinsel, bilimsel ya da diplomatik bir görev yüklenmiş kimselerden oluşan kurul anlamına gelir.

Bir Şirketin Misyonu Nedir?

Şirket misyonu, bir şirketin hedefleri doğrultusunda ne yaptığını, kimlerle görüştüğünü, yaptıklarını ne için yaptığını gösteren misyon türüdür. Nerede ve neyin karşısında durulduğunu gösterir. Şirket içerisinde planlanan durumlara uygun koşul sağlamak amacıyla geliştirilen stratejileri içermektedir. Örneğin; bir şirketin güvenilir ve fark yaratır şekilde ürünler sunması onun vizyona varmadaki hedefi olduğu için misyonunu ifade eder.

Kişisel Misyon Nedir?

Bireysel misyon, bireyin hayattaki varoluş amacını tanımlar. İnsanların hayatları için koydukları birtakım hedefler doğrultusunda uyguladıkları planlardır. Kişisel misyonumuz, aynı zamanda kendimizi ve hayatı tanımamıza yardımcı olmaktadır.

Misyon Nasıl Oluşturulur?

Misyon oluşturulurken şu şekilde bir yol izlenmelidir:

  • Belirlediğimiz bir hedef dahilinde plan yapmalıyız.
  • Yaptığımız planların geçerli olduğundan emin olmalıyız.
  • Uygulayacağımız plan bizi ve yapmak istediklerimizi yansıtmalıdır.
  • Misyon, bizi vizyona götürmelidir. 

Vizyon Nedir?

Vizyon, bir şirketin ya da topluluğun ulaşmak istediği konum ve geleceğe dair yaptığı plandır. Fransızca vision kelimesinden gelen bu kelime görünüm anlamına da gelmektedir.

Bir Şirketin Vizyonu Nedir?

Şirket vizyonu, bir şirketin belirli varsayımlar neticesinde ulaşmak istediği hedeflerdir. Şirket vizyonunu daha iyi anlayabilmek adına bir örnek verelim: Bir şirketin Türkiye’de kendi iş alanında en iyisi olmayı hedeflemesi, en çok beğenilen ve tüketilen gıda sektörü olmayı hedeflemesi, sattığı ürünlerin diğer muadillerinden daha güzel hale getirmeyi hedeflemesi şirketin vizyonunu ifade eder.

Kişisel Vizyon Nedir?

Kişisel vizyon, bizim gelecekte kendimizi görmek istediğimiz yer ile ilgili kendimizi anlattığımız başarı hikayemizdir. Gelecekteki bu resim içerisinde şu anki potansiyellerimizi ve hedeflerimizi barındırır. Bu bağlamda bizi belirli bir konuya veya plana odaklı olmamızı da sağlar. Vizyonumuza ne kadar sadık olduğumuz sergileyeceğimiz performansı doğru orantıda etkileyecektir. Kişisel vizyon içerisinde birtakım hedeflerin belirleniyor olması (kısa, orta ve uzun vadeli) önem arz eder. Çünkü bu hedefler bize ulaşmak istediğimiz noktaya varma aşamasında enerji ve dikkat sağlar. Bu da bizim dikkatimizi daha hızlı toplamamıza yardımcı olur. Yapılan çalışmalarda da vizyon belirleyen kişilerin vizyon belirlemeyen kişilere oranla daha yüksek performans gösterdikleri sonucuna varılmıştır. 

Vizyon Nasıl Oluşturulur?

 Vizyon belirleme aşamasında hedeflerin birtakım özellikleri olmalıdır. Bunlar;

  • Hedefler spesifik olmalıdır. Yani size ve amacınıza özgü olmalıdır.
  • Bu hedeflerin ölçülebilir olması gerekir.
  • Belirlenen hedeflerin kişi tarafından ilgi duyuluyor olması gerekir
  • Bu hedeflerin uygulanabilir olması gerekir
  • Hedeflerin ulaşılabilir olması gerekir 
  • Hedeflerin gerçeklere dayalı realist olması gerekir
  • Olumlu olması gerekir 

  Ve zaman tanımlı olması da ne kadar ilerisi için düşünüldüğü ile ilgilidir. Yani seçilen hedeflere varmak için yeterli zamanın tanınması gerekir.

Misyon ve Vizyon Arasındaki Fark Nedir?

Vizyon: ” amacımız nedir, hangi konuma ulaşmak istiyoruz” gibi soruları yanıtlar. Misyon: ” bu şirketi neden kurduk, kimlere hizmet ediyoruz, faaliyetlerimiz nelerdir” sorularını yanıtlar.

Gratis örneğine bakacak olursak;

Gratis’in vizyonu: “kişisel bakım ve güzellik ürünlerinde müşterilerimiz, çalışmalarımız ve tedarikçilerimiz nezdinde en cazip satış kanalı olmaktır”

Baktığımız zaman varmak istediği konum ve amacı sorularını vizyonu içerisinde net şekilde ifade etmiştir.

Gratis’in misyonu: “Türkiye’nin en iyi eğitilmiş profesyonel satış ekibi ile kişisel bakım ve güzellik ürünleri alanında müşterilerin yaşam kalitesini arttırmaktır.” 

Misyona bakıldığında da “şirketin kuruluş nedeni, hizmet ettikleri alan ve faaliyetleri” soruları yanıtlanmış. 

Özetle vizyon varılmak istenen yer misyon da varılmak istenen yere gidişat yöntemi diyebiliriz.

Misyon ve Vizyon Nasıl Olmalıdır?

Misyon belirlenirken; eğer bir şirket isek o şirketin hedeflerini belirleyerek işe başlayabiliriz, belirleyeceğimiz bu hedefler bizim işin sonunda varacağımız yoldur, yani vizyonumuzdur. Bu yolda giderken uğrayacağımız duraklar ise misyonumuzu oluşturmaktadır, misyonumuz o şirkette üretilen ürünleri en iyi hale getirmek üzerine belirlenirse işimiz kolaylaşacaktır. Eğer kendimiz adına bir misyon ve vizyon geliştiriyorsak hayattaki amaçlarımızı bir araya toplamalı ve varacağımız yolu seçmeliyiz. Vizyon belirleme; bizim yolumuza bir fener gibi ışık tutacaktır, dolayısıyla burada ulaşılabilir ve ilgilenilen bir alan oluşturmak önemli bir husustur. İster şirket ya da topluluk olsun ister kişisel olsun misyon ve vizyon olumlu ve gerçekçi olmalıdır, eğer bu özellikleri taşımıyor ise bu bizimde motivasyonumuzu aşağı çekecek ve hedeflerimize ulaşmadaki yollar da birtakım pürüzler doğacaktır.

Vizyon Örnekleri

  • Ford Otosan Vizyon: Türkiye’nin en değerli ve en çok tercih edilen sanayi şirketi olmak.
  • Sabancı Holding Vizyon: Farklılıklar yaratarak kalıcı üstünlükler sağlamak
  • Medipol Hastanesi Vizyon: En ileri teknolojiyi uzman kadro ile bütünleştirip, geniş kitlelere ulaşabilecek örnek, yaygın, bütünleşmiş bir hizmet sunmak ve hasta memnuniyetini en üst düzeyde tutmak.

Misyon Örnekleri

  • Ford Otosan Misyon: Topluma fayda sağlayan yenilikçi otomotiv ürün ve hizmetleri sunmak
  • Sabancı Holding Misyon: Rekabetçi ve sürdürülebilir büyüme potansiyeli olan ‘’stratejik bir portföyü’’ paylaşlarına değer yaratacak şekilde yönetmek.
  • Medipol Hastanesi Misyon: İnsanın en önemli değerlerinden biri olan sağlığa, çağdaş standartlarda, bütüncül kalite anlayışı içerisinde toplumun değerlerine saygılı bir hizmet yaklaşımını sınır tanımadan sunmak.

ÜLKÜ HÜR HAKKINDA

Ülkü Hür henüz ilkokul öğrencisi iken okuduğu kitaplar ve yağ tenekelerine ektiği reyhanları satarak başladığı girişimcilik serüvenine, 2017 yılında kurduğu Türkiye’nin en büyük dijital girişim platformu ve kadın oluşumu ‘Girişimci Kadınlar Grubu’ ile devam ediyor. Ülkü Hür, binlerce kadının markasını oluşturması, işini geliştirmesi ve hedefine ulaşması için verdiği eğitimler, seminerler ve atölyeler ile kadınların girişimcilik hayallerini gerçekleştirmesine öncülük ediyor

Bu makaleler de ilginizi çekebilir

Mail Bültenimize Kaydolun Ücretsiz Bonuslardan Haberdar Olun!

Online kurslarımızda güncellemeye gidildiğinden canlı yayın tarihlerimiz henüz belirlenmemiştir. Eğitimlerimizi ve canlı yayın tarihlerimizi anında öğrenmek için mail bültenimize kaydolun.

Ülkü Hür Kimdir?

Ülkü Hür henüz ilkokul öğrencisi iken okuduğu kitaplar ve yağ tenekelerine ektiği reyhanları satarak başladığı girişimcilik serüvenine, 2017 yılında kurduğu Türkiye’nin en büyük dijital girişim platformu ve kadın oluşumu ‘Girişimci Kadınlar Grubu’ ile devam ediyor. Ülkü Hür, binlerce kadının markasını oluşturması, işini geliştirmesi ve hedefine ulaşması için verdiği eğitimler, seminerler ve atölyeler ile kadınların girişimcilik hayallerini gerçekleştirmesine öncülük ediyor.

Ülkü Hür, kadınların girişimcilik yoluyla güçlenmesi, iş dünyasında temsil edilmeleri ve kadın girişimciliğinin ve ekosistemin gelişmesi için sürdürdüğü çalışmalarla kadınların hayatlarına dokunmaya devam ediyor.

Fotoğraf çekmeyi, gezip keşfetmeyi ve fikir üretip, uygulamayı çok seven Ülkü Hür evli ve bir kız çocuğu annesidir.

Girişimci Kadınlar Grubu kurucusu Ülkü Hür, verdiği eğitimlerin yanısıra Girişimci Kadınlar Akademisinin de kurucusudur. Ülkü Hür Girişimci Kadınlar Grubunun sesi olarak birçok etkinlikte konuşmacı olarak yer almaktadır.