Influencer Pazarlama Nedir? Influencer İşbirliği Nasıl Yapılır?

Influencer Pazarlama

Daha fazla eğitim görmek için abone olun!

Influencer Pazarlama, marka ve şirketlerin günümüz teknoloji imkanlarından olan sosyal medyayı reklam vermek ve hizmetlerini kullanıcılara veya tüketiciye ulaştırmak için araç olarak kullandıkları pazarlama ve satış stratejisidir. Influencer olarak bilinen ve sosyal medyada birçok kişi tarafından tanınmış olan kişilerin marka ve şirketlerle anlaşarak ürün ve hizmet tanıtımı yaptıkları ve bizzat kendi tecrübelerini kullanıcılara aktararak ürünü satın alınmasına teşvik etmeleri influencer marketinge örnek gösterilebilir. İnfluencer marketing pazarlama tekniği son zamanların en çok kullanılan sosyal medya aracı Instagram’da daha çok ve daha aktif kullanılmaktadır. Instagram dışında YouTube’da influencerların aktif rol aldıkları diğer bir sosyal medya aracıdır.

Influencer Pazarlama Nasıl Yapılır?

Marka ve şirketler influencer pazarlama yaparken birtakım noktalara önem verir. İçlerinde en önemlisi işbirliği yaptıkları influencerın ürün veya hizmetle doğrudan alakası olmasıdır. Örnek verecek olursak; kozmetik ve bakım ürünleri için markalar bu ürünleri kullanan influencerlarla iletişime geçerler. Anlaşma yapılan influencerın ürünü kullanıp tanıtımını yapması ve devamında deneyimlerini takipçilerine aktarması markalar için büyük önem taşır. Marka ve şirketlerin odaklandığı bir diğer husus da işbirliği yapılan influencerın takipçi kitlesinin, markanın hitap ettiği kitle ile uyuşmasıdır. Doğru hedef kitleye yapılan reklamın başarı göstereceği gibi farklı bir kitleye yapılan reklamın da başarısız olma ihtimali yüksektir. Bu sebeple markalar işbirliği yapacakları influencerın takipçilerinin yaş, cinsiyet, yaşam şekli gibi durumlarını gözden geçirirler.

Örneğin, girişimciyseniz ve dijital dünyada yer edinmek istiyorsanız Ülkü Hür adres olacaktır.

Influencer Marketing Ajansları Ne İş Yapar?

Influencer marketing ajansları, en basit tanımıyla dijital pazarda yer etmek isteyen marka veya şirketleri sosyal medya gücü olan kişilerle bir araya getirmektir. Markalar adına iyi bir ınfluencer ajansı ile çalışmak çok önemlidir. Çünkü pazarlama stratejisinin en önemli adımlarından birisi piyasaya sürülecek ürünün hitap ettiği doğru kesimi bulmaktır. İşte bu doğru kesimi ınfluencer ajansları bulmaktadır. Influencer marketing ajansı belli bir takipçi kitlesine ulaşmış kişilerin sosyal yaşamını, ilgi duydukları alanları, ürünleri ve yaşam tarzlarını analiz ederler. Bununla da sınırlı kalmaz. Bu kişinin takipçilerinin de nelere ilgi duyduklarını, yaşam tarzlarını, yaş ve cinsiyetlerini analiz ederler. Bu şekilde söz konusu markaya hitap edecek doğru İnfluencerı tespit edip işbirliği için bir araya getirme görevini üstlenirler. Dijital pazarlama stratejisini doğru uygulamak ve ne zamandan ne de paradan yana zarar etmemek için marka ve şirketler influencer marketing ajansları ile işbirliği içinde bulunurlar.

Influencer Marketing Neden Önemlidir?

Influencer marketing önemi, günümüz e-ticaret dünyasında kendisini göstermektedir. Gelişen teknoloji ve artan nüfus beraberinde doğru kişilere ulaşmayı da zorlaştırmakta ve ulaşmak için farklı yöntemleri gerektirmektedir. Buna örnek olarak sosyal medya karşımıza çıkar. Dünya nüfusunun çok büyük bir kısmı sosyal medyayı aktif olarak kullanmaktadır. Buradan yola çıkarak satış ve pazarla stratejisi için sosyal medya içerik üreticileri yani ınfluencerlar etkili bir yöntem olarak görülmektedir. Influencer dediğimiz sosyal medya fenomenleri, marka ve şirketlerin pazarlamak istedikleri ürünleri alıp kullanarak ve deneyimlerini takipçilerine akatararak onları bu ürünü almaya teşvik etmiş olur. Dolayısıyla influencerlar marka ve şirketlerin reklam yöntemidir diyebiliriz. Nüfusun büyük çoğunluğunun sosyal medya kullanması ve sosyal medya kullanıcılarına ulaşacak ınfluencerların var olması markaların pazarlama stratejisini gerçekleştirmek adına kendini şu an da bile göstermektedir.

Influencer İşbirliği Nasıl Yapılır?

Bunun için iki yöntem vardır. Doğrudan ve dolaylı olarak influencerlara ulaşabilirsiniz.

  1. İlk olarak şahsi profilinden influencera ulaşarak teklif verebilirsiniz.
  2. Bu yöntemde ise influencer ajansları aracılığı ile kitlesi size uygun olan bir influencer ile işbirliği yapabilirsiniz.

Influencer İşbirliği Yaparken Nelere Dikkat Edilmeli?

Influencer işbirliği yapılırken şu şekilde yol izlenmelidir:

  • Net bir hedef belirleyin: Influencer olan kişiden tam olarak ne istiyorsunuz? Bunu belirlemelisiniz. (Daha fazla takipçi, daha fazla görünürlük…)
  • Kitle analizi yapın: Influencerin kitlesi size uygun mu? Ürün veya hizmetinize göre kitle analizi yapmalısınız.
  • İlişkileri Kolaylaştırın: İşbirliğiyle ilgi fotoğraflar, videolar atmak durumu kolaylaştıracaktır. Sunum hazırlayıp markanızı tanıtarak da iyi bir adım atabilirsiniz.
  • Cazip Teklifler Sunun: Hediyeler, promosyonlar işinizi tanıtmasını istediğiniz kişi için heves verici bir durum olacaktır.
  • Yarışmalar Düzenleyin: Yarışma hem pek çok insanın ilgisini çekecektir hem de influencer ile işbirliğinizi güçlendirecektir. Bu şekilde tanınma karşılıklı olacaktır.
  • Sahte Hesaplardan Uzak Durun: Büyümenizin olumsuz etkilenmesini istemiyorsanız influencer ile yapacağınız iş birliğinde bu tür hesaplardan uzak durun. İnfluencer sayfasında bu tür hesapların kullanılması işinize olan güveni de zedeleyecektir.

Influencer Nedir?

Influencer, kelime anlamı etkileyen kişi demektir. İnfluencerlar sosyal medyayı olabildiğince aktif kullanan ve yaptıkları paylaşımlarla takipçilerine fikir veren veya yol gösteren kişilerdir. İnfluencerlar çok fazla takipçiye çok kolay şekilde ulaşabildikleri için markalar bu kişilerle işbirliği içinde bulunabilirler. Diğer bir adıyla influencing yani etkileyici pazarlama, sosyal gücü olan internet ünlülerinin bir hizmet veya ürün hakkında onaylarını ve ürün yerleşimlerini içeren internet pazarlaması türüdür. Bu içeriğe örnek olarak influencerlar potansiyel müşteri rolüne bürünürler. İnfluencerlar üçüncü kişiler olarak marka reklamlarında referans gösterilebilirler. Sosyal medya e-ticaretin olmazsa olmaz durumundadır. Dolayısıyla birçok marka influencerlarla işbirliği içindedir.

Influencer Pazarlama Örnekleri

  • Albaraka Türk-Ömür Akkor işbirliği
  • Trendyol-CZN Burak işbirliği
  • Mercedes Benz ve Loki
  • Seth İçin Sarı Giyin
  • Lululemon- Özgünlük Çalışmaları

ÜLKÜ HÜR HAKKINDA

Ülkü Hür henüz ilkokul öğrencisi iken okuduğu kitaplar ve yağ tenekelerine ektiği reyhanları satarak başladığı girişimcilik serüvenine, 2017 yılında kurduğu Türkiye’nin en büyük dijital girişim platformu ve kadın oluşumu ‘Girişimci Kadınlar Grubu’ ile devam ediyor. Ülkü Hür, binlerce kadının markasını oluşturması, işini geliştirmesi ve hedefine ulaşması için verdiği eğitimler, seminerler ve atölyeler ile kadınların girişimcilik hayallerini gerçekleştirmesine öncülük ediyor

Bu makaleler de ilginizi çekebilir

Mail Bültenimize Kaydolun Ücretsiz Bonuslardan Haberdar Olun!

Online kurslarımızda güncellemeye gidildiğinden canlı yayın tarihlerimiz henüz belirlenmemiştir. Eğitimlerimizi ve canlı yayın tarihlerimizi anında öğrenmek için mail bültenimize kaydolun.

Ülkü Hür Kimdir?

Ülkü Hür henüz ilkokul öğrencisi iken okuduğu kitaplar ve yağ tenekelerine ektiği reyhanları satarak başladığı girişimcilik serüvenine, 2017 yılında kurduğu Türkiye’nin en büyük dijital girişim platformu ve kadın oluşumu ‘Girişimci Kadınlar Grubu’ ile devam ediyor. Ülkü Hür, binlerce kadının markasını oluşturması, işini geliştirmesi ve hedefine ulaşması için verdiği eğitimler, seminerler ve atölyeler ile kadınların girişimcilik hayallerini gerçekleştirmesine öncülük ediyor.

Ülkü Hür, kadınların girişimcilik yoluyla güçlenmesi, iş dünyasında temsil edilmeleri ve kadın girişimciliğinin ve ekosistemin gelişmesi için sürdürdüğü çalışmalarla kadınların hayatlarına dokunmaya devam ediyor.

Fotoğraf çekmeyi, gezip keşfetmeyi ve fikir üretip, uygulamayı çok seven Ülkü Hür evli ve bir kız çocuğu annesidir.

Girişimci Kadınlar Grubu kurucusu Ülkü Hür, verdiği eğitimlerin yanısıra Girişimci Kadınlar Akademisinin de kurucusudur. Ülkü Hür Girişimci Kadınlar Grubunun sesi olarak birçok etkinlikte konuşmacı olarak yer almaktadır.