Tüketici Davranışlarını Etkileyen Faktörler İle Fark Edilin

Daha fazla eğitim görmek için abone olun!

Tüketici davranışlarını etkileyen faktörler dört ana başlıkta incelenir;

  1. Sosyal faktörler
  2. Kişisel faktörler
  3. Kültürel faktörler
  4. Psikolojik faktörler

Pazarlama alanında başarılı olmanın yolu tüketici davranışlarını fark edip analiz etmekten geçer. Tüketicinin hangi koşullarda nasıl karar vereceğini tespit etmek ve karar verme sürecini takip etmek bu başlık altında değerlendirilebilir.

Ürün ve hizmetin satılma oranının artması, ürünlerin veya hizmetin özelleştirilmesi, kişiselleştirilmesi, hedef kitleyi iyileştirme çabaları, marka mesajlarının revize edilmesi, reklam analizinin gözden geçirilmesi tüketicilerin satın alma davranışlarını etkileyen faktörler ile mümkün olabilir. Bu faktörleri başlık başlık inceleyecek olursak;

1. Sosyal Faktörler

Toplumun bir parçası olma ve sosyal olan ortamlarda kabul edilme isteği, popüler kültür ile birlikte iyice artmış durumda. Sosyal medyanın da etkisi ile son yıllarda 18 – 50 yaş tüketiciler de görülen toplumun bir parçası olma durumu sosyal faktörü özetleyebilecek nitelikte bir vakadır. 

Sosyal medya fenomenlerinin yaptığı reklamlar ile kazancını arttıran markalar, sosyal faktörleri göz önüne almaktadır. Fenomenlerin gösterdiği ürünler sosyal medyada ciddi satın alma etkisi yaratmaktadır.

Bunu gerçek hayata uyarladığımızda da arkadaş çevresi, okul çevresi, aile veya akrabalar tarafından kabul görme isteği ile satın alma davranışları sergilenebilir. Pazarlama çalışması yaptığınızda tüketicilerin diğer tüketicileri etkileme rolünü de dikkate almanız gerekiyor. Çünkü, marka seçimi yapan birey, çevresinden fikir alabiliyor. Sosyal faktörlere birkaç örnek vermek gerekirse;

  • Roller
  • Statü
  • Referans grupları
  • Aile
  • Sosyal medya 

2. Kişisel Faktörler

Tüketici satın alma davranışını etkileyen faktörler arasında yer alan kişisel faktörler, analiz edilmesi en zor kısımdır. Birey, bir ürünün popüler kültür değerine, kalitesine veya reklam stratejisine bakmazsınız sadece kişisel zevkine göre bir ürünü alabilir. Kişisel beğeniler söz konusu olduğunda kapsamlı bir strateji gerekiyor. Bu noktada ürünleri çeşitlendirmek ve kişiselleştirmek gerekir. Örnek verecek olursak;

Ayakkabı firmalarının farklı tarzlar, farklı renk seçenekleri vs. oluşturmaları, cinsiyete ve ilgili hobiye göre ürün üretmeleri kişisel faktörlere ne kadar dikkat ettiklerini de gösterir nitelikte. Daha çok kişiye ulaşmak için ürünleri özelleştirmeniz gerekebilir.

ÜLKÜ HÜR HAKKINDA

Ülkü Hür henüz ilkokul öğrencisi iken okuduğu kitaplar ve yağ tenekelerine ektiği reyhanları satarak başladığı girişimcilik serüvenine, 2017 yılında kurduğu Türkiye’nin en büyük dijital girişim platformu ve kadın oluşumu ‘Girişimci Kadınlar Grubu’ ile devam ediyor. Ülkü Hür, binlerce kadının markasını oluşturması, işini geliştirmesi ve hedefine ulaşması için verdiği eğitimler, seminerler ve atölyeler ile kadınların girişimcilik hayallerini gerçekleştirmesine öncülük ediyor

Bu makaleler de ilginizi çekebilir

Mail Bültenimize Kaydolun Ücretsiz Bonuslardan Haberdar Olun!

Online kurslarımızda güncellemeye gidildiğinden canlı yayın tarihlerimiz henüz belirlenmemiştir. Eğitimlerimizi ve canlı yayın tarihlerimizi anında öğrenmek için mail bültenimize kaydolun.

Ülkü Hür Kimdir?

Ülkü Hür henüz ilkokul öğrencisi iken okuduğu kitaplar ve yağ tenekelerine ektiği reyhanları satarak başladığı girişimcilik serüvenine, 2017 yılında kurduğu Türkiye’nin en büyük dijital girişim platformu ve kadın oluşumu ‘Girişimci Kadınlar Grubu’ ile devam ediyor. Ülkü Hür, binlerce kadının markasını oluşturması, işini geliştirmesi ve hedefine ulaşması için verdiği eğitimler, seminerler ve atölyeler ile kadınların girişimcilik hayallerini gerçekleştirmesine öncülük ediyor.

Ülkü Hür, kadınların girişimcilik yoluyla güçlenmesi, iş dünyasında temsil edilmeleri ve kadın girişimciliğinin ve ekosistemin gelişmesi için sürdürdüğü çalışmalarla kadınların hayatlarına dokunmaya devam ediyor.

Fotoğraf çekmeyi, gezip keşfetmeyi ve fikir üretip, uygulamayı çok seven Ülkü Hür evli ve bir kız çocuğu annesidir.

Girişimci Kadınlar Grubu kurucusu Ülkü Hür, verdiği eğitimlerin yanısıra Girişimci Kadınlar Akademisinin de kurucusudur. Ülkü Hür Girişimci Kadınlar Grubunun sesi olarak birçok etkinlikte konuşmacı olarak yer almaktadır.